FAQ: Vaše nejčastější dotazy

Technické dotazy k nábytku

Z jakého dřeva vyrábíte postele?

Mezi nejvhodnější a nejčastější dřeviny, ze kterých tvoříme, patří borovice a hlavně smrk. Smrkové dřevo bez povrchové úpravy barevně stálejší a méně váží, díky tomu je nábytek lehčí a lépe se vám s ním manipuluje. Dále je smrkové dřevo dostupnější ve vhodném formátu (lepený eurohranol, ze čtyř stran pohledový), takže máte kratší dobu dodání a váš oblíbený nábytek dovezeme, co nejdříve od objednání.

Upravíte mi postele na zakázku? 

Abychom dětem i jejich rodičům dováželi nábytek co nejdříve, přešli jsme na sériovou výrobu našich postelí a neprovádíme individuální úpravy. Všechny postele jsme ovšem navrhli tak, aby se dala spousta dílů mezi sebou zaměňovat.

Pokud tedy máte přání úpravy, ozvěte se nám na email [email protected] a společně najdeme nejvhodnější řešení. 

Jaký rozměr postele mám pořídit dítěti, které přechází z dětské postýlky?

Pokud máte omezený prostor v pokojíčku, ale stejně chcete dítěti dopřát maximální komfort, zvolte domečkovou postel v rozměru 160 - 180 cm. Postačí to do cca 13 let vašeho dítěte.

Pokud budete dítě uspávat a číst mu pohádky nebo s ním ulehnete, když bude nemocné, je ideální pořídit postel o délce 200 cm

Lze postele doplnit o funkční a praktické příslušenství?

S dětmi rostou i naše dětské postele. Horní hrana rámu většiny našich postelí je zhruba ve výšce 16 - 25 cm od země. Což dává dětem možnost pohodlně vlézt do postýlky a kdykoliv z ní zase upláchnout. Pro větší bezpečí můžete na postel bez jakéhokoliv nářadí připevnit bočnice SAFETY nebo TRUSTY

Jakmile Vaše děti vyrostou, postel jednoduše zvýšíte přídavnými nohami FOOTS. Každá naše jednolůžková i dvoulůžková postel má v sobě přípravu pro aplikaci přídavných nohou, které kdykoliv jednoduše našroubujete a postel zvýšíte o 10 nebo 20 cm. Jakmile zvýšíte postel o 20 cm, rázem získáte úložný prostor pro šuplík 2in1, šuplík BUDDY, vysavač nebo krabice s věcmi.

Jsou vaše postele rozkládací nebo dají rozšířit o rezervní spaní?

Každou naši postel dokážete rozšířit o šuplík 2in1 nebo šuplík BUDDY na kolečkách, který slouží jako úložný prostor i jako plnohodnotné místo pro spaní. Součástí šuplíku je i laťkový rošt, takže ho stačí jen vybavit matrací a můžete ukládat všechny své návštěvy.

Jak umístíte šuplík pod postel? Pokud máte postel bez přídavných nohou, pořiďte si k šuplíku ještě přídavné nohy Foots, které snadno našroubujete k Vaší posteli a získáte ideálně prostor pro oba šuplíky.

Prodáváte k postelím také matrace? Jaká je optimální výška matrace k vašim postelím?

Zdravotnické matrace nabízíme ve shodných rozměrech, jako jsou vnitřní rozměry našich postelí. Pohodlně tak nakoupíte jak postele, tak kvalitní matrace. Naše matrace mají výšku od 9 cm včetně snímatelného potahu. Celkové výšky matrace jsme zvolili vzhledem ke konstrukci našich postelí. V případě vyšších matrací než 25 cm by bočnice u dětských postelí ztrácely význam.

Prodáváte pouze postele v přírodním dekoru?

Postele válečkem ručně lakujeme barvami na vodní bázi, abychom zanechali strukturu dřeva. Je to krásný materiál a zaslouží si být viděn. Kromě přírodního dekoru si můžete vybrat z několika barev jako je například bílá, šedá a další. 

Tvoří transparentní lak lesklou vrstvu?

Pracujeme s přírodními transparentními oleji, které nanášíme štětcem, abychom umožnili svým zákazníkům kontakt s přírodním povrchem dřeva. Transparentní olej se vsaje do povrchu dřeva a vytvoří ochranný film (nikoliv lesk), který brání znečištění dřeva. 

Jaký je rozdíl mezi postelí FUNNY a TERY?

Zásadním rozdílem je typ použitého materiálu. Rám postele FUNNY je tvořen čistě hranoly o formátu 6x6 cm, kdežto postel TERY je tvořena kombinací latí 28x100 cm a hranolů 6x6 cm.

Dalším zásadním rozdílem je střecha. Postel TERY má u spodní části střechy dvě tenké laťky, postel FUNNY má pouze vrchní střešní hranol.

Posledním rozdílem jsou odlišné bezpečnostní bočnice. Postel TERY pořídíte ve verzi s pevnou zábranou. Kdežto postel FUNNY je zhotovena bez zábran a její rám je připravený pro aplikaci snímatelné bočnice SAFETY, kterou můžete časem kdykoliv dokoupit, přimontovat nebo zase sundat.

Mám u postele TERY použít jednu nebo dvě střešní laťky?

K posteli TERY dodáváme vždy dvě střešní laťky a je pouze na vás, zda si upevníte pouze jednu nebo obě. Tento díl není nosnou částí postele.

Jsou dětské domečkové postele dostatečně stabilní?

Jednoznačně ANO. Návrh jsme tvořili jako výrobci nábytku, ale hlavně jako rodiče. Konstrukce a použitý materiál je dostatečně pevný a stabilní na to, aby děti mohly v postelích přes den dovádět a v noci spokojeně spát. V každém případě je nutné brát na vědomí, že se primárně jedná o postele ke spánku, ne nezničitelný a nesmrtelný výrobek. :)

Jsou závěsná křesla opravdu přírodní?

Závěsné křesla vyrábíme ručně z vrbového proutí, které se speciální technikou opracovává do tvarovatelného stavu. Poté přecházíme na vyplétání spojů jutovými provázky a spojujeme vrbové proutí do potřebného tvaru oválu a koule. Naše závěsná křesla jsou jediná 100 % ekologická křesla v celé České republice.

Prodáváte jen zboží, které sami v Opavě vyrábíte?

Našim cílem je zákazníkům poskytnout možnost vybavit svoji domácnost komplexně od ložnice po obývací pokoj. Za tímto účelem stále rozšiřujeme sortiment. Proto u nás najdete nejen naše vlastní Benlemi produkty, které tvoříme od první skicy, přes opracování dřeva až po zabalení do krabice, ale i produkty od lokálních českých výrobců či světových designérů.

Dostupnost našeho nábytku

Máte zboží skladem?

Děláme maximum, abychom měli co nejvíce produktů skladem. Bytový textil, dekorace, hračky a osvětlení doručíme do týdne. Nábytek a jiné produkty, které ručně vyrábíme, doručíme během několika týdnů. Informace o době dodání jednotlivých produktů najdete vždy u konkrétního produktu.

Může se stát, že se prodlouží doba dodání?

Pokud nastane situace, že nám dodavatelé zpozdí doručení potřebného materiálu pro výrobu vašeho nábytku, v první řadě dáme vědět vám, vše vám řekneme a společně najdeme nejlepší řešení situace. 

Co když si něco koupím a bude to nedostupné?

Taková situace nastane velmi zřídka. Pokud se tak stane, v první řadě vás budeme kontaktovat, o všem vám informujeme a společnými silami najdeme náhradní řešení

.

Váš nákup

Chci nakoupit u Benlemi, jak postupovat?

Vše, o co máte zájem, jednoduše vložte do košíku. V několika krocích nám vyplníte své osobní údaje, zvolíte si způsob dopravy a platby a v posledním kroku potvrdíte objednávku. V tu chvíli tým Benlemi začne objednávku zpracovávat a my vám o tom s radostí dáme vědět. V případě, že potřebujete vytvořit individuální objednávku, kterou z pohodlí vašeho domova nebude možné zrealizovat, přidáme ji za vás. Stačí zavolat nebo napsat naší Zuzce a společně vytvoříte objednávku dle vašich požadavků.

Nákupem zboží dojde k jeho rezervaci?

Pokud objednáte zboží, které máme skladem, nákupem jste si jej u nás rezervovali. Pokud objednáte výrobek, který připravujeme na zakázku, není potřeba rezervace. Výrobek pro vás vyhotovíme v prezentovaném termínu.

Môžem u Vás na e-shope nakupovať aj keď som zo Slovenska?

Nakoupit u nás můžete ze všech koutů světa. Pokud jste ze Slovenska - přejděte na náš slovenský e-shop www.benlemi.sk. Platbu umožňujeme jak dobírkou, tak bankovním převodem a online kartou. 

Pokud omylem koupím nesprávný produktu, mohu jej vrátit?

Překliknete se nebo si neuvědomíte potřebný rozměr produktu? To se stává. V tomto případě nám nepoškozené a nepoužité zboží vraťte na adresu: Sadová 121/4, 74601 Opava do 14 dní a my vám vrátíme celou částku zpět na Váš bankovní účet. Více informací naleznete v obchodních podmínkách.

Spolehlivé platby

Dá se u vás platit převodem na účet?

Ano, můžete zaplatit převodem na účet 289340814/0300.

Dá se u vás platit kartou?

Na našem e-shopu můžete spolehlivě platit dobírkou (s poplatkem), bankovním převodem, online kartou nebo přes platební brány GoPay a PayPal.

Pokud mi přiveze zboží kurýr, mohu platit kartou?

Po dohodě s řidičem, je možná i platba kartou (ne všichni řidiči mají u sebe platební terminál).

Včasná doprava

Kolik stojí poštovné na postel, křeslo nebo jiný nábytek?

Cena dopravy se odvíjí od hmotnosti produktů v košíku před uzavřením objednávky. Přepravné je od 99 Kč po 487 Kč za nadrozměrné balíky. Abychom zachovali doručení nepoškozeného produktu, balíky, které jsou nadrozměrné, o vysoké hmotnosti a zároveň ze specifického materiálu, přepravujeme na samostatné paletě. U těchto produktů je cena dopravného 832 Kč.

Z jakých přepravců si mohu vybírat?

Abyste měli svůj nábytek doma co nejdříve, využíváme přepravní společnost Toptrans, GLS, PPL nebo Dachser. Kurýři těchto přepravních společností vám donesou balík k prvním dveřím.

Mohu zboží vyzvednout osobně?

Pokud objednávku uhradíte předem a jste z Opavy či okolí, můžete si svůj balík vyzvednout v našem sídle:  Sadová 121/4, 74601 Opava.

Zavolá mi kurýr před doručením?

Den před doručením dostanete informační SMS a nejpozději 15 minut před doručením vás bude kurýr kontaktovat.

Pomůže mi kurýr s balíkem?

Naše zásilky jsou z většiny nadrozměrné, a proto využíváme kurýrní přepravy TOPTRANS. Tento kurýr vám balík přinese k prvním dveřím. Pokud chcete výnos až dovnitř domu/bytu, je tato služba zpoplatněna. TOPTRANS nabízí dvě možnosti:

Výnos TOP-COMFORT:
- balík 80 kg / 1 ks / 800 Kč bez DPH, 
- s aktivní pomocí příjemce. 

Výnos TOP-COMPORT PLUS:
- balík do 100 kg / 1 ks / 900 Kč bez DPH,
- 1 patro / 150 Kč bez DPH,
- není třeba pomoci příjemce, na místo dorazí vždy 2 kurýři, 
- zahrnuje také rozbalení, kontrolu obsahu balení a snos obalového materiálu.

Nestihl jsem převzít zásilku - jak dále postupovat?

Pokud Vás kurýr nezastihl na dané adrese v předem domluvený termín, bude doručovat zásilku v následující den. Po 2. neúspěšném pokusu se navrátí zboží zpět k nám do Opavy a naše zákaznická podpora s Vámi vykomunikuje náhradní termín, který budete moci zboží převzít. Pokud předem víte, že vám plánovaný den doručení nevyhovuje, kontaktujte nás, prosím, abychom předešli zbytečným komplikacím.

Mohu sledovat stav zásilky?

Zavolejte podpoře našich zákazníků a my vám dodáme číslo zásilky pro online sledování jejího stavu.

Bezproblémová reklamace

Jak mám postupovat, když mi dopravce doručí viditelně poškozenou zásilku?

Před dopravcem zkontrolujte obsah balení. Pokud odhalíte poškození obsahu balení, sepište s přepravcem zápis o škodě, který je nutný pro další řešení reklamace. Poškozenou zásilku máte právo nepřevzít a v takovém případě ji kurýr odveze zpět. Následně nás prosím kontaktujte, abychom urychlili celý proces reklamace a náhradu škody.

Jak mám postupovat, pokud odhalím poškození zásilky až po jejím rozbalení?

Ihned kontaktujte naši zákaznickou podporu. Vyplňte reklamační formulář a zašlete nám jej spolu s fotodokumentací poškozených dílů, abychom mohli přesně rozpoznat, které díly byly poškozeny. Po obdržení potřebných dokumentů individuálně posoudíme stav reklamovaného zboží a jeho částí a na tomto základě navrhneme řešení reklamace. Ve většině případů zákazníkům zasíláme výměnou nový díl za poškozený, abychom nebránili užívání objednaného zboží.

Jaká je záruka na zboží?

Záruka je vždy uvedená na stránce daného produktu. Nevztahuje se na vady způsobené běžným opotřebením produktu. Na nábytek nejvyšší kvality z dílny Benlemi od nás máte extra prodlouženou záruku až na 5 let.

Co když mi v balení chybí část výrobku?

V tu chvíli ihned kontaktujte naši zákaznickou podporu, která se ve spolupráci s provozem postará o to, abychom Vám chybějící díl odeslali v tentýž den, nejpozději další pracovní den.

Spolupráce s rodinou Benlemi

Chci prodávat výrobky Benlemi

Provozujete e-shop nebo kamennou prodejnu s designovým nábytkem či dekoracemi a chcete prodávat naše výrobky? Mrkněte do podstránky velkoobchodní spolupráce, kde nám vyplníte formulář. Ozve se vám náš Michal, Petr nebo Lucka a společně si o tom popovídáte. Těším se na vaše nabídky. 

Jsem výrobce a moje výrobky bych chtěl prodávat na Benlemi.cz

To je skvělé. Vyplňte nám formulář na podstránce velkoobchodní spolupráce a představte nám své výjimečné výrobky. Ozve se vám náš Michal, Petr nebo Lucka a společně si o tom popovídáte. 

Jsem influencer či bloger a chci s vámi spolupracovat

Napište nám na [email protected]. Ozve se vám naše Žanet a společně si o tom popovídáte.