FAQ - Často kladené otázky

Technické dotazy

Z jaké dřeviny vyrábíme Vaše postele?

Mezi nejvhodnější a nejčastější dřeviny využívané pro výrobu postelí nejenom pro děti patří borovice a smrk. V prvopočátku naší výroby jsme vyráběly veškeré postele z borovicového dřeva. Postupem času a s přibývajícími zkušenostmi jsme přešli na smrkové dřevo, a to z několika důvodů. Za prvé je smrkové dřevo bez povrchové úpravy barevně stálejší než borovice, která vlivem času mění svoji barvu. Smrkové dřevo je lehčí, což má pozitivní vliv na manipulaci a celkovou váhu balení. V neposlední řadě je smrkové dřevo dostupnější ve vhodném formátu (lepený eurohranol, ze čtyř stran pohledový), díky čemuž můžeme snížit dobu dodání našich postelí a Vy budete moci potěšit svého prcka co nejdříve od objednání.

Zakázkové úpravy postelí

Abychom zvládali vyšší kapacity výroby a mohli tvořit sklad, který zaručuje nižší dobu dodání, přešli jsme na sériovou výrobu našich postelí. Z důvodu maximální efektivity výroby neprovádíme jakékoliv individuální úpravy. Pokud však máte jakékoliv přání úpravy stávajících modelů našich postelí, kontaktujte nás a zkusíme společně najít nejvhodnější řešení. Konstrukčně jsme postele navrhli tak, aby se dala spousta dílů mezi sebou zaměňovat a tvořit tak více a více nových modelů. Proto bude Vaše případná úprava v omezeném rozsahu uskutečnitelná.

Jaký rozměr postele máme pořídit dítěti, které přechází z dětské postýlky?

Přístup k výběru rozměrů je z pozice našich zákazníků individuální. Z pravidla však existuje několik parametrů, podle kterých vybrat postel pro dítě při přechodu do své „velké“ postele. Názor dítěte, například na domečkovou postel, ovlivnit nedokážete, respektive nevíte, jak dlouho bude v očích Vašeho dítěte domečková postel populární. Pokud myslíte, že z domečkové postele Vaše díte brzy vyroste a budete chtít pořídit v budoucnu postel jiného motivu, pak doporučujeme pořídit rozměr postele do délky 160-180 cm, což postačí do cca 13 let dítěte. Pokud máte omezený prostor v pokojíčku, pak je to skvělé řešení. Dalším parametrem je Vaše pohodlí. Pokud budete dítě uspávat a číst mu pohádky nebo s ním ulehnete v případě, že bude nemocné, pak se v délce postele 160 cm nebudete cítit pohodlně. Řešením je již v útlém věku dítěte pořídit postel o délce 200 cm. Konkrétně u domečkových postelí, které přes den slouží dětem jako útočiště pro různé hry, kde bude mít dostatek místa na hraní a v noci můžete postel doplnit o spoustu polštářů a plyšáku nebo bezpečnostních prvků jako jsou bočnice, aby dítě ve spánku tolik dobrodružně neputovalo.

Lze Vaše postele doplnit o funkční a praktické příslušenství?

S dětmi rostou i naše dětské postele. Základní rám většiny našich postelí je zhruba ve výšce 25 cm od země. Což dává dětem možnost pohodlně vlézt do postýlky a kdykoliv z ní zase upláchnout. Navíc snížený rám je bezpečnější z důvodu případného pádu z postele. Jakmile Vaše děti vyrostou a nebude zapotřebí nízké postele, nemusíte se pokukovat po nové, když se Vašemu dítěti stávající postel líbí. Každá naše postel má v nohách přípravu pro aplikaci přídavných nohou Foots, které kdykoliv jednoduše našroubujete a postel zvýšíte o 20 cm. Dokonalé řešení, které lze využít i u jednolůžkových a dvoulůžkových postelí. Jakmile zvýšíte postel o 20 cm, rázem získáte úložný prostor pro šuplík 2in1, vysavač nebo krabice s věcmi. Bezpečnostní prvky? I ty mají naše postele variabilní. Snímatelné bočnice Safety dokážete kdykoliv v rámu postele přesunout nebo bočnici úplně vyjmout a opět nasadit.

Dají se Vaše postele rozšířit o rezervní spaní?

Míváte často návštěvy, kterým potřebujete ustlat? I na to jsou naše postele perfektně připraveny. Každou naši postel dokážete rozšířit o šuplík 2in1, který už podle svého názvu slouží dvěma věcem. Šuplík je tvořen totožným rámem, jako naše postele s tím, že nestojí na pevných nohách, ale na zátěžových kolečkách pro snadnou manipulaci. Součástí šuplíku je stejně tak laťkový rošt, proto lze šuplík vybavit matrací a připravit svým návštěvám plnohodnotné spaní. Jak umístíte šuplík pod naši nízkou postel? Snadno. Šuplík dodáváme v kompletu se šroubovacími nohami Foots, které snadno našroubujete k Vaší posteli a získáte ideálně prostor pro šuplík 2in1.

Prodáváte k postelí také matrace? Jaká je optimální výška matrace k Vašim postelím?

Sortiment postelí jsme doplnili o kvalitní matrace české výroby, které nabízíme ve shodných rozměrech, jakou jsou vnitřní rozměry našich postelí. Pohodlně tak nakoupíte jak Vaše vysněné postele, tak jedinečné matrace. Naše matrace Earth má výšku 19 cm včetně snímatelného potahu. Matrace Ocean má finální výšku 22 cm. Celkové výšky matrace jsme zvolili vzhledem ke konstrukci našich postelí. Nedoporučujeme nižší matrace než 15 cm. V případě vyšších matrací než 25 cm by bočnice ztráceli význam.

Prodáváte pouze postele v přírodním dekoru?

Vybrali jsme pro Vás několik velmi oblíbených barev, do kterých ručně válečkováním lakujeme naše postele. Můžete tak vybírat z elegantní a oblíbené bílé barvy nebo využít moderní šedou. Vybíráte postel pro děti? Pak jsou tyrkysová a růžová ty pravé. Máte oblíbenou barvu nebo potřebujete sladit novou postel se stávajícím vzhledem Vašeho interiéru? Napište nám kód vybrané barvy z palety RAL nebo NCS a my splníme Vaše přání. Je pro nás velmi důležité, aby každý náš výrobek v sobě nesl kus poctivé práce a individuálního přístupu. Proto postele lakujeme ručně barvami na vodní bázi, nikoliv nástřikem polyuretanovými barvami, abychom zakryli strukturu dřeva. Dřevo je krásný materiál, který si zaslouží být viděn.

Tvoří transparentní lak lesklou vrstvu?

Pracujeme s přírodními transparentními oleji, které nanášíme štětcem, abychom umožnili svým zákazníkům kontakt s přírodním povrchem dřeva. Transparentní olej se vsaje do povrchu dřeva vytvoří ochranný film, který brání znečištění dřeva.

Jaký je rozdíl mezi postelí FUNNY a TERY?

Zásadním rozdílem, mezi postelemi Funny a Tery je v použitém typu materiálu. Rám postele Funny je tvořen čistě hranoly o formátu 60x60 mm (stejně jako domečkové postele HAPPY a WALLY), kdežto postel Tery je tvořena kombinací latí 28x100 cm a hranolů 60x60 cm. Dalším zásadním rozdílem u střechy. Postel Tery má u spodní části střechy dvě tenké laťky, které doplňují střechu o další prvky. Postel Funny má pouze vrchní střešní hranol. V neposlední řadě je rozdíl ve variantě bočnic. Postel Tery můžete pořídit buďto ve verzi s bočnicemi nebo bez bočnic. Časem nelze bočnice přikoupit. Kdežto postel Funny má rám připravený pro aplikace snímatelné bočnice Safety, kterou můžete dokoupit i ve více kusech a umístit dle Vašich představ.

Jedna střešní laťka u postele TERY

K posteli Tery dodáváme vždy dvě střešní laťky a je pouze na Vás, zda si upevníte pouze jednu nebo obě. Tento díl není nosnou částí postele.

Jsou dětské domečkové postele dostatečně stabilní?

Odpověď je jednoznačné ANO. Konstrukce a použitý materiál je dostatečně pevný a stabilní na to, aby děti mohly maximálně využít potenciál, který v sobě domečkové postele skrývají. V každém případě je nutné brát na vědomí, že se primárně jedná o postele, které slouží ke spokojenému spánku. Nejedná se o nezničitelný a nesmrtelný výrobek.

Závěsné křesla jsou opravdu přírodní?

Závěsné křesla vyrábíme ručně z vrbového proutí, které se speciální technikou opracovává do tvarovatelného stavu. Poté přecházíme na vyplétání spojů jutovými provázky a spojujeme vrbové proutí do potřebného tvaru oválu a koule. Naše závěsná křesla jsou unikátem ve své oblasti, jelikož konkurenci tvoří především křesla z umělého ratanu.

Je vidět kabel u stojacích lamp?

Stojací lampy Tripod i Emu mají kabel chytře vedení uvnitř jedné z nohou. To znamená, že je viditelná malá část kabelu, včetně spínače a zástrčky. Viditelný kabel je navíc bavlněný a v různých barvách, aby ladil ke stínidlům. Barevnou kombinaci si u nás vybere opravdu každý.

Prodáváte zboží pouze Vaší výroby?

Našim cílem je zákazníkům poskytnout možnost vybavit svoji domácnost komplexně. Proto mimo produkty naší výroby hledáme další výrobce a designéry, kteří produkují výrobky ztotožňující se s naším konceptem. Tím je přinést do domova našich zákazníků více přírody ve spojení s jedinečným designem a kvalitou – proto Nature for People. Na našem e-shopu tak prezentujeme výrobky našich partnerů z různých koutů Evropy.

Dostupnost

Máte zboží skladem?

Vyvíjíme maximální úsilí, abychom pro Vás měli co nejvíce produktů skladem. U některých položek, jako jsou závěsná křesla nebo matrace, máme dobu dodání do 24h. U postelí je doba dodání závislá na povrchové úpravě, respektive na barvě postele. Postele v přírodním dekoru dodáváme nejčastěji do 5 pracovních dní, lakované postele standardně do 10 pracovních dní. Informace o době dodání jednotlivých produktů najdete na našem e-shopu.

Může se u Vás stát, že se prodlouží doba dodání?

Jedním z našich pilířů je zákaznický servis. Komunikace s našimi zákazníky je pro nás velmi důležitá a dbáme na to, aby náš zákazník dostal veškeré informace včas a cítil se při komunikaci s námi pohodlně. Pokud nastane situace, že nám dodavatelé zpozdí doručení potřebného materiálu pro výrobu nebo nám vzniknou interní komplikace, které budou mít přímý vliv na dobu dodání, pak v první řadě myslíme na to, abychom našim zákazníkům sdělili aktuální situaci a navrhli jasné řešení.

Co když si něco koupím a bude to nedostupné?

Taková situace nastane velmi zřídka. Pokud se tak stane, informujeme zákazníka o stavu jeho objednávky a zkusíme společnými silami najít náhradní řešení.

Nákup

Chci nakoupit u Benlemi, jak postupovat?

Benlemi.cz je e-shop. Proto vše, o co máte zájem, jednoduše vložte do košíku. V několika krocích nám vyplníte Vaše osobní údaje, zvolíte si způsob dopravy a platby a v posledním kroku potvrdíte objednávku. V tu chvíli tým Benlemi začne objednávku zpracovávat, což Vám s radostí sdělíme. Pokud Vám nebude doručeno žádné potvrzení objednávky, kontaktujte naši zákaznickou podporu. V případě, že potřebujete vytvořit individuální objednávku, kterou z pohodlí Vašeho domova nebude možné zrealizovat, přidáme ji za Vás. Stačí nám upřesnit Vaše požadavky, dodat potřebné údaje a objednávka je na světě.

Nákupem zboží dojde k jeho rezervaci?

Pokud objednáte zboží, které máme skladem, nákupem jste si jej u nás rezervovali. Pakliže objednáte výrobek, který připravujeme na zakázku, není potřeba rezervace. Výrobek pro Vás vyhotovíme v prezentovaném termínu.

Môžem u Vás na e-shope nakupovať aj keď som zo Slovenska?

Nakoupit u nás můžete ze všech koutů světa. Pokud jste ze Slovenska, jediná změna je při zadávání měny v objednávce, kdy si zvolíte EUR. Platbu umožňujeme jak dobírkou, tak bankovním převodem a online kartou. Dopravu na Slovensko máte ZDARMA.

Pokud omylem koupím nesprávný produktu, mohu jej vrátit?

Rozumíme, pokud se překliknete nebo si neuvědomíte potřebný rozměr produktu apod. V tomto případě se s Vámi domluvíme na výměně zboží. V rámci závozů naším vozidlem nebo přes smluvené přepravce jsme schopni realizovat výměnné zásilky. Kurýr Vám doručí správný výrobek a obratem odveze nesprávně objednaný. Pokud budete trvat na vrácení, pak nám nepoškozené a nepoužité zboží vraťte na ul. Sadová 121/4 74601 Opava do 14 dní a my Vám odkážeme celou částku zpět na Váš bankovní účet. Více informací naleznete v obchodních podmínkách.

Platba

Dá se u Vás platit kartou?

Na našem e-shopu si můžete zvolit způsob platby dobírkou (zpoplatněno), bankovním převodem, online kartou nebo přes platební brány GoPay a PayPal.

Pokud mi přiveze zboží Váš Benlemi kurýr, mohu platit kartou?

Nedisponujeme terminálem pro přijímání platby kartou. Platba našemu kurýrovi je možná pouze v hotovosti.

Doprava

Kolik stojí poštovné na Vaši postel, nebo třeba křeslo?

Poštovné i balné platíme za naše zákazníky my, a to za veškerý sortiment.

Z jakých přepravců mohu vybírat?

Spokojenost našich zákazníků je pro nás prioritou. Proto jsme se rozhodli rozšířit náš tým o flotilu vlastních rozvozových vozidel Benlemi. Většinu objednávek tak rozváží naši kurýři, kteří s úsměvem pomáhají s manipulací s těžkými balíky a zdarma roznáší zboží až domů. Pokud není v našich momentálních možnostech rozvést objednávky vlastními vozy, využíváme přepravní společnost Toptrans nebo DPD. V každém případě je přeprava zcela zdarma.

Mohu zboží vyzvednout osobně?

Showroom, sklady a výdejní místo máme v Opavě, ul. Sadová 121/4, 74601. Pokud zvolíte osobní odběr, budeme se těšit na Vaši návštěvu.

Zavolá mi kurýr před doručením?

Ať už náš Benlemi kurýr nebo kurýr přepravních společností má povinnost vždy kontaktovat adresáta. Minimálně 15 min před doručením zboží. Den před doručením dostává zákazník navíc informativní SMS.

Nestihl jsem zásilku převzít, jak dále postupovat?

Pokud Vás kurýr nezastihl na dané adrese v předem domluvený termín, bude doručovat zásilku v následující den. Po 2. neúspěšném pokusu se navrátí zboží zpět k nám do Opavy a naše zákaznická podpora s Vámi vykomunikuje náhradní termín, který budete moci zboží převzít. Pokud předem víte, že Vám plánovaný den doručení nevyhovuje, kontaktujte nás prosím, abychom předešli zbytečným komplikacím.

Mohu sledovat stav zásilky?

V případě, že potřebujete průběžně znát stav Vaší zásilky, kontaktujte naši zákaznickou podporu a dodáme Vám číslo Vaší zásilky pro online sledování jejího stavu.

Reklamace

Jak mám postupovat, když mi dopravce doručí viditelně poškozenou zásilku?

Před dopravcem zkontrolujte obsah balení. Pokud odhalíte poškození obsahu balení, sepište s přepravcem zápis o škodě, který je nutný pro další řešení reklamace. Poškozenou zásilku máte právo nepřevzít a v takovém případě ji kurýr odveze zpět. Následně nás prosím kontaktujte, abychom urychlili celý proces reklamace a náhradu škody.

Pokud odhalím poškození zásilky až po jejím rozbalení, jak postupovat?

Ihned kontaktujte naši zákaznickou podporu. Vyplňte reklamační formulář a zašlete nám jej spolu s fotodokumentaci poškozených dílů, abychom mohli přesně rozpoznat, které díly byli poškozeny. Po obdržení potřebných dokumentů individuálně posoudíme stav reklamovaného zboží a jeho částí a na tomto základě navrhneme řešení reklamace. Ve většině případů zákazníkům zasíláme výměnou nový díl za poškozený, abychom nebránili užívání objednaného zboží.

Jaká je záruka na zboží?

Záruku na veškerý sortiment poskytujeme 2 roky.

Co když mi v balení chybí část výrobku?

V tu chvíli ihned kontaktujte naši zákaznickou podporu, která se ve spolupráci s provozem postará o to, abychom Vám chybějící díl odeslali v tentýž den, nepozději další pracovní den.

Spolupráce

Chci prodávat výrobky Benlemi

Provozujete e-shop nebo kamennou prodejnu s designovým nábytkem či dekoracemi a chcete prodávat naše výrobky? Mrkněte do podstránky velkoobchodní spolupráce, kde nám vyplníte formulář s bližšími informace o Vaši firmě a následně Vás kontaktuje odpovědná osoba, se kterou budete řešit podrobné informace o případné spolupráci. Těšíme se na Vaše poptávky.

Jsem výrobce a moje výrobky bych chtěl prodávat na Benlemi.cz

Těší nás Váš zájem. I této formě spolupráce jsme otevřeni. Vyplňte nám formulář nacházející se v podstránce velkoobchodní spolupráce a v krátkosti nám představte Vaši tvorbu. Dáme Vám zpětnou vazbu.

Jsem influencer či bloger. Mohu s Vámi spolupracovat?

V takovém případě nás kontaktujte na email marketing@benlemi.cz a kolegyně Veronika s Vámi projedná možnosti spolupráce.

INSPIRUJTE SE NA INSTAGRAMU RODINY #BENLEMI